divendres, 8 de març del 2013

Carta oberta a Boi Ruíz, Conseller de Salut de la Generalitat.




Senyor, permeti que m’estalvií el “benvolgut”,
He llegit, del tot sorpresa, les seves afirmacions sobre la reducció de les llistes d’espera en la sanitat pública catalana. Espero que em permeti dir que vostè menteix.
No ho dic per la molta informació que recullo, en mitjans de lo més variat, ho dic per la meva pròpia experiència personal.
Fa 7 anys que espero una intervenció. 7!
Vaig fer cinc anys de llista d’espera a Can Ruti, llavors, la intervenció que jo espero, sols la podia fer allà. Un dia, sense solta ni volta quan ja semblava que era ben a punt, la meva doctora em va indicar que em tenia que traslladar al Maresme, volgués o no, que vostès els obligaven a buidar llistes i derivar persones. Una d’aquestes persones vaig ser jo.
Un cop a Mataró, la “meva zona”, varen trigar gaire bé un any a que em tornés a visitar el cirurgià, i després de més proves, ara duc gaire bé dos anys en llista d’espera aquí.
Ara he sabut que segons la llei les intervencions no poden passar de sis mesos d’espera. Per riure no?, o començo a plorar de manera directe?.
És evident que vostè, que deu tenir la seva assistència privada, no es pot posar en el cos de les persones que passem això. És impossible.
Li demano, si us plau, que no menteixi, menteix quan diu que les llistes han minvat, menteix quan no reconeix que des de que és Conseller vostè, les llistes son més grans, no disfressi els números i sigui sincer, difícil d’un polític no?, i que en un atac de sinceritat reconegui, si us plau, que amb les retallades, ara, encara haure d’esperar, almenys, dos anys més, amb sort.
Per tant, en conjunt, hauré estat uns nou anys esperant.
Li sembla a vostè que això és un bon sistema sanitari?, ja li responc jo. NO!
Paguem una morterada de seguretat social, tant els treballadors i treballadores com les empreses, però quan et fa falta.. què passa?, doncs que has d'esperar anys i panys.
Avui, la meva endocrina m'ha dit que em faci una analítica d'aqui un any... un any!. Ja no em poden fer dos controls anuals, un a l'any, ja veu les seves estupendes retallades on ens duen.
Senyor, vostè hauria de plegar, ha demostrat no ser un bon gestor.


4 comentaris:

Garbí24 ha dit...

Jo porto ara esperant un mes per demanar hora d'una analitica rutinària.........estan modificant el programa informàtic.

Ametlla ha dit...

Quina vergonya de país

Anònim ha dit...

Tens tota la raó, Joana
una cosa són els números ofcials (temps d'espera de com a màxim sis mesos?)i una altra, molt diferent, la realitat
I, lògicament, si continuen les retallades la cosa anirà a pitjor

salut i peles (per això de la mútua privada)

ILDEFONSO MARMOL ha dit...

Han hecho de la mentira, su vocabulario. Mienten hasta cuando duermen...