dimecres, 19 d’octubre del 2011

Habitacions tancades....


Agafo el llibre, Habitacions tancades, em te enganxada, cada vespre, de dia tinc poc temps, l'agafo, i recordo el darrer llegit la nit abans, i avanço, i em dol pensar que s'acabarà, enganxada a la família protagonista, a les ombres, a la pols, a les nines velles, als quadres penjats, a les habitacions sorpresa, al servei de la casa, al redactat....
Però avui tinc el cap molt ple, aviat veig que no puc "entrar al llibre", tinc massa informació, massa notícies recents, no se per quin motiu la gent pensa que em pugui interessar per segons quins temes...
Tinc, com sempre, l'habitació ben ventilada, penombra i silenci.
Poso el llibre, obert, sobre la meva cara, tanco els ulls, respiro en profunditat, rememoro el dia, les hores, arribo fins dissabte, les rialles que vaig gaudir amb en Dídac, la llarga, llarguisima caminada per un nen que encara no te tres anys, anar a buscar en Martí a l'esplai, fins la Plaça Granollers, des de l'Avinguda d'Amèrica, i tornar!, les fulles seques als peus, tots dos escampant fulles i rient...
I aquí sí, trec el llibre de la meva cara i enfilo la novel·la de nou, ara ja concentrada i amb un somriure als llavis. No m'adono i em toca gaire bé la 1 de la nit llegint.
Si teniu ocasió llegiu el llibre, s'ho val.
S'ha de saber buscar la calma, i res millor que el somriure d'un trapella espavilat.

4 comentaris:

Joan P. ( JAPS ) ha dit...

Potser que sigui la musica que estic escoltant, potser és el teu post, el cas és que jo tinc una habitació tancada... i aquesta esta dintre meu.
Salut

Garbí24 ha dit...

És el problema de molta gent, no gaudeix del que té i només pateix per el que voldria tenir

Anònim ha dit...

Està molt bé, jo també el vaig llegir fa uns mesos, fins i tot vaig anar a la presentació del llibre al Robafaves :-)
El somriure del trapella, és una altra història, gaudeix-ho!

Joana ha dit...

Josep Pla deia que si no tens calma dins teu és impossible trobar la pau a fora.
Clar i senzill.
a mi també m'has donat pau i m'apunto el llibre. gràcies Joana