dissabte, 15 de desembre del 2012

Llibres amb sentiment...


Llibres que poden fer que al primer capítol, ja et sentis identificada.
Acabo de llegir "El meu amor sikh" i ha estat un llibre que m'ha obert els ulls en molts aspectes sobre les relacions entre persones de diferent cultura i procedència.
Ha estat un llibre de fàcil lectura però és que a cada capítol, a cada tram, hi he trobat coses que bé he viscut, o bé he sentit.
No hi ha cap dubte que les relacions de parella son complicades, que m'ho diguin a mi!, però quan s'hi ajunten procedències, cultures, costums i pors... també diferents, és gaire bé impossible tirar endavant.
Els primers contactes fan certa gràcia. Després, de cop, penses ull!, no em vull embolicar, escoltes la gent parlar, que si vés a saber què busca, què vol, que si no té papers....
La protagonista d'aquest llibre s'enamora gairebé sense pensar-hi. I és una història preciosa, sense cap mena d'embafament, una història del dia a dia, i de conèixer, però sobretot, és una història de respecte cultural, això que costa tant....
Diu l'autora, Elisabet Pedrosa, al seu bloc: "La parella mixta és un exemple de negociació intercultural que es pot aplicar a la societat per millorar la integració" , no hi puc estar més d'acord.
Hi ha milers de prejudicis a la nostra societat, però si a sobre la persona que t'agrada és més jove i d'un altre país, aquests es multipliquen.
És un llibre per demostrar, veure i sobre tot sentit, que el que és important és estimar, que amb amor i paciència, ni la cultura, ni la religió, ni els perjudicis ni les lleis tan sovint absurdes, no hi han de fer res. No és gens senzill, però és possible.
Deixem de mirar el color, i mirem l'interior de les persones. Estem plens de prejudicis, i per culpa d'això, ens perdem tantes coses.... tants sabors, tantes olors, tantes sensacions noves...
Si teniu l'oportunitat, llegiu aquest llibre, a mi m'ha encantat i m'ha donat certa perspectiva de la meva relació.

3 comentaris:

Unknown ha dit...

Joana a mi una de les meves filles em va donar una lliçó en aquest tema, tens tota la raó

Anònim ha dit...

Els prejudicis perjudiquen greument la salut. Molt bé, Joana!

Joana ha dit...

Jo també me l'apunto. Segur que m'agradarà :)
gràcies Joana i Bones Festes!