Els usuaris i usuaries, massa sovint, tenim la sensació que ens estafen, que ens prenen el pèl i pocs cop aconsseguim treure l'aigua clara.
Vaig explicar la queixa del Mataróbus, a dia d'avui, més de 15 dies després, ningú s'ha dignat respondre la mateixa, no se per quin motiu no m'estranya ni mica.
Avui, el meu fill, que viu en un pis de lloguer a l'Avinguda d'Amèrica, el desperta la persona que fa lectures de contadors de la companya d'Aigues de Mataró i li comunica que en algun lloc de la seva línia d'aigua i ha un escapament, què tindrà una factura de 500€. Ell, el meu fill li pregunta on cony és aquesta fuita si no és veu, l'altre li diu que la companya no és fa responsable de la mateixa, malgrat que l'escapament és a la canonada que entra a l'edifici.
El meu fill em truca i comencem a fer preguntes aqui i allà. Com és evident, la companya diu que no paguen i nosaltres ens preguntem com haviem de saber que hi havia una fuita si no és veu.
He fet que el meu fill truqués a l'OCU, allà li diuen que truqui a la Generalitat. Allà li diuen que ni parlar.ne, que ha de pagar la companya, que hi vagi i demani un full de reclamació, i que els truqui per qualsevol dubte, Per fi algú ens aten amablement!.
Ell ha anat a la companya i la única cosa que li diuen és que li faran un preu "especial", donat que no és malversació, si no una fuita...
És a dir, rés de rés del que diuen a la Generalitat, ha pagar i callar!.
Li han ofert de borrar el compte on paga els rebuts i que quan arribi la lectura de consum, li ofereixen fraccionar la factura.
No entenc rés, llavors aquesta magnifica companya de què és fà càrrec?, no fa manteniment de les canonades, no detecta un consum excessiu de la mateixa, l'únic objectiu és cobrar un rebut, desorbitat i del tot injust, a un noi de 23 anys, que està a l'atur i que no te CAP responsabilitat sobre l'avaría.
No tenim prou dels preus excessius què paguem d'aigua, molts més impostos que consum, a sobre, si tens un problema paga i calla!.
De veritat que cada dia entenc menys com funciona tot, pero insistirem, no acceptem la callada por respuesta.
10 comentaris:
Sols son preguntes.
El consum es del llogater?
L´edifici on esta el llogater de qui es?
I l´instal•lacions ubicades en l´edifici de qui son?
Com esta considerar l´inmoble dintre l´Ajuntament?
Te el permís corresponent d´habilitat?
El cas es que en una finca de la meva propietat si que puc fermen càrrec de les despeses produïdes desprès de un comptador, (gas, aigua, llum i potser algun altre) en cas de avaria tècnica.
En tot cas, tindreu que lluitar per demostrar que no teniu res a veure en la avaria en si, i vigilar que no sigui un d´aquests casos d´asajament als veïns per fer-los fora.
Que tingueu sort.
Es un problema que a primera vista no se sabe muy bien por dónde cogerlo, pero en el contrato de arrendamiento todos los desperfectos de la vivienda corren a cargo del arrendatario a no ser que hayan sido causados por los inquilinos, que no es el caso, vamos. Así que, de pagar los 500€ nada. Incluso la propia compañía tendría que haber detectado la fuga, porque aparte del 'facturón' injusto, también puede haber causado otros daños en el edificio. Ah, pero de pagar nada eh!
Luego nos cuentas cómo va el caso.
Un saludo
Canvia els diners de comptecorrent i de banc, inclús.
Desfes-te del pis: Es a dir marxa sense pagar tot el temps que puguis aguantar, mentrestant, però el teu veï t'hauria de donar aigua i li pagues i ja està. Segur que el pis no s'ho val.
Pràctiques per a la subsistència urbana.
Quina barra !!!
Això no pot ser, és totalment injust perquè no és malversació doncs ell això no ho pot controlar.
Repeteixo: Quina barra!!!
Un apunte.. en el comentario que hice antes, quise decir arrendador, no arrendatario, si es que menudas palabritas, quedan mejor y son más fáciles de entender en catalán, jeje
Un saludo, de nuevo
Crec que tindrieu que preguntar al lampista si aquesta fuita pot haber estat provocada per els arrenjaments que la companya d'aigues fà al "devío".
Em consta que les vibracios han estat molt importants.
No pagueu, és evident que sols els importa una cosa, cobrar!!.
Et recomano també que vagis a la OMIC, l'oficina del consumidor del teu ajuntament i que facin de mediadors amb consum de la Generalitat i que no pagueu, si la fuita és del carrer a l'entrada de l'edifici, no és culpa del teu fill, la seva responsabilitat va del seu comptador fins a dins de casa seva, el que passi del comptador cap al carrer no és el seu problema.
Hi ha més veïns a l'edifici? Els passa el mateix? Potser volen fer "l'agost" els de la companyia d'aigües.
Cal aclarir alguns conceptes equivocats.
El fet es que tenim una avaria en la instal·lació d'aigua del pròpi edifici, que ha provocat un consumm molt important.
Aquesta antigua canonada, per complicar-ho mes, surt del edifici i passa un tram per la vorera i torna a entrar per anar al dipòsit del abonat.
El manteniment de les instal.lacions del edifici es responsabilitat de la propietat.
AMSA el que fa, en aquest cas, es avisar urgentment per evitar la continuitat de la fuita, i posteriorment rebaixa l'import del rebut, al no aplicar els increments de preu establerts, al considerar que l'exces de consum ha estat involuntari.
També està previst fracionar els pagaments d'acord amb l'abonat.
Aquest procediment s'aplica en tots els casos de fuita comprobada.
La responsabilitat del cost del consum, serà del abonat o del propietari, però en cap cas d'AMSA, i per tant, la resposta del 012 no es correcte, tal i com ens han confirmat quant han estat assabentats de tots els detalls.
Això de Mataró deixa a Marbella com poca cosa.
Albert,
no és això company... no és això, aqui no hi ha polítics enmerdats.
He rebut explicacions de la companya, no m'han convençut, ho admeto.
Entenc que el consum s'ha fet i que si no paguem ho paga la resta de ciutadans, però vista la manera, no entenc que és tingui que pagar.
Ara hem començat el llarc camí d'intentar què ho pagui el seguro de l'edifici.
Per si de cas, he recomenat al meu fill que estalvií, lo més segur és que ningú accepti la responsabilitat i ell tingui que pagar, hagi consumit o no, sigui fallo de la instalació, del propietari, de qui sigui...
La "culpa" mai és de la companya.
En fi, gràcies a tots i totes, fins i tot a Rafael Montserrat que s'ha vist "obligat" a iniciarse al mon blocaire per "culpa" meva.
Us mantindré informats de com segueix el tema.
Publica un comentari a l'entrada