dimecres, 6 de setembre de 2006

L'estafa del segle....

nom



Els usuaris i usuaries, massa sovint, tenim la sensació que ens estafen, que ens prenen el pèl i pocs cop aconsseguim treure l'aigua clara.
Vaig explicar la queixa del Mataróbus, a dia d'avui, més de 15 dies després, ningú s'ha dignat respondre la mateixa, no se per quin motiu no m'estranya ni mica.
Avui, el meu fill, que viu en un pis de lloguer a l'Avinguda d'Amèrica, el desperta la persona que fa lectures de contadors de la companya d'Aigues de Mataró i li comunica que en algun lloc de la seva línia d'aigua i ha un escapament, què tindrà una factura de 500€. Ell, el meu fill li pregunta on cony és aquesta fuita si no és veu, l'altre li diu que la companya no és fa responsable de la mateixa, malgrat que l'escapament és a la canonada que entra a l'edifici.
El meu fill em truca i comencem a fer preguntes aqui i allà. Com és evident, la companya diu que no paguen i nosaltres ens preguntem com haviem de saber que hi havia una fuita si no és veu.
He fet que el meu fill truqués a l'OCU, allà li diuen que truqui a la Generalitat. Allà li diuen que ni parlar.ne, que ha de pagar la companya, que hi vagi i demani un full de reclamació, i que els truqui per qualsevol dubte, Per fi algú ens aten amablement!.
Ell ha anat a la companya i la única cosa que li diuen és que li faran un preu "especial", donat que no és malversació, si no una fuita...
És a dir, rés de rés del que diuen a la Generalitat, ha pagar i callar!.
Li han ofert de borrar el compte on paga els rebuts i que quan arribi la lectura de consum, li ofereixen fraccionar la factura.
No entenc rés, llavors aquesta magnifica companya de què és fà càrrec?, no fa manteniment de les canonades, no detecta un consum excessiu de la mateixa, l'únic objectiu és cobrar un rebut, desorbitat i del tot injust, a un noi de 23 anys, que està a l'atur i que no te CAP responsabilitat sobre l'avaría.
No tenim prou dels preus excessius què paguem d'aigua, molts més impostos que consum, a sobre, si tens un problema paga i calla!.
De veritat que cada dia entenc menys com funciona tot, pero insistirem, no acceptem la callada por respuesta.

16 comentaris:

creatiu ha dit...

Com tu dius no hi ha dret.

Ara mateix estic sense aigua, l'he tallat jo mateix per por de que segueixi perdent. Aigües de Mataró no ha fet més que donar-me llargues, només m'han dit que hauré d'esperar a que els hi arribi la lectura i després em dirán segur quan hauré de pagar. El que no te sentit es que al 012 em diguin que se n'han de fer càrrec i la Companyia d'Aigües que no. Visca la coordinació.

Estic fart de pagar impostos per tot i quan surt un problema com aquest ara em toqui pagar una factura de 500€ euros perquè el propietari te les canonades de la guerra, quan puc demostrar que gasto una mitjana de 20€ al mes.

S'han limitat a dir-me que podría pagar-ho a plaços, com robots, sense ànims d'ajudar. Ara haig d'esperar a la lectura real del contador i si s'escau tornar a trucar al 012.

Anònim ha dit...

Sols son preguntes.

El consum es del llogater?

L´edifici on esta el llogater de qui es?

I l´instal•lacions ubicades en l´edifici de qui son?

Com esta considerar l´inmoble dintre l´Ajuntament?

Te el permís corresponent d´habilitat?

El cas es que en una finca de la meva propietat si que puc fermen càrrec de les despeses produïdes desprès de un comptador, (gas, aigua, llum i potser algun altre) en cas de avaria tècnica.

En tot cas, tindreu que lluitar per demostrar que no teniu res a veure en la avaria en si, i vigilar que no sigui un d´aquests casos d´asajament als veïns per fer-los fora.

Que tingueu sort.

creatiu ha dit...

Anònim, l'avaria és sota terra, per tant descartem que sigui intencionada. El problema es que és justament a continuació del contador, per això s'ha contabilitzat el consum.

L'edifici es propietat d'una persona que prefereixo no mencionar, tots som llogaters. Jo també veig llògic per les despeses ocasionades per l'avaria les assumeixi el propietari.

El Columnista ha dit...

Es un problema que a primera vista no se sabe muy bien por dónde cogerlo, pero en el contrato de arrendamiento todos los desperfectos de la vivienda corren a cargo del arrendatario a no ser que hayan sido causados por los inquilinos, que no es el caso, vamos. Así que, de pagar los 500€ nada. Incluso la propia compañía tendría que haber detectado la fuga, porque aparte del 'facturón' injusto, también puede haber causado otros daños en el edificio. Ah, pero de pagar nada eh!
Luego nos cuentas cómo va el caso.

Un saludo

RBR ha dit...

Canvia els diners de comptecorrent i de banc, inclús.
Desfes-te del pis: Es a dir marxa sense pagar tot el temps que puguis aguantar, mentrestant, però el teu veï t'hauria de donar aigua i li pagues i ja està. Segur que el pis no s'ho val.
Pràctiques per a la subsistència urbana.

Gemma Ferré ha dit...

Quina barra !!!
Això no pot ser, és totalment injust perquè no és malversació doncs ell això no ho pot controlar.
Repeteixo: Quina barra!!!

Eli ha dit...

Que no menteri jo que pagues un duro,sino et fan cas vas i els denúncies,veuras que rapid t'atenen i amablement persuposat...fins que no et poses dur no mouen un dit i la seva frase és:Si cola,cola....

El Columnista ha dit...

Un apunte.. en el comentario que hice antes, quise decir arrendador, no arrendatario, si es que menudas palabritas, quedan mejor y son más fáciles de entender en catalán, jeje

Un saludo, de nuevo

creatiu ha dit...

Sembla que el tema comença a veure la llum. Pressionant al final he aconseguit que el propietari de l'edifici enviï un lampista i un paleta. Ara el problema és que el tram que está al carrer sense permís de l'Ajuntament no es pot tocar. Ara volen intentar agilitzar el tema parlant amb la Companyia d'Aigües.

S'acosta un cap de setmana llarg i ja porto 1 dia sense aigua, no se que faria sense la veina. Espero no em deixin tirat 5 dies.

Pel que fa a la factura de 500€, he trucat un altre cop al 012 i m'han reiterat que no tinc que pagar aquesta factura. Ja he demanat al lampista que em faci un informe conforme hi ha una fuga, per presentar-lo amb la fulla de reclamacions que duré a la OCU.

Com podeu veure, tot son facilitats. Imagineu si això li passa a qualsevol de les senyores grans de la meva escala.

Per altra banda també dir que ahir a la Companyia d'Aigües es van comprometre a trucar-me i al final els he tingut que perseguir jo, i tot i així encara no m'han dit a quan puja la factura amb seguretat.

Sincerament estic "flipant" amb la poca eficiència, sembla que ningú enten el concepte "urgent".

Anònim ha dit...

Crec que tindrieu que preguntar al lampista si aquesta fuita pot haber estat provocada per els arrenjaments que la companya d'aigues fà al "devío".
Em consta que les vibracios han estat molt importants.
No pagueu, és evident que sols els importa una cosa, cobrar!!.

creatiu ha dit...

Ho penso preguntar perquè els darrers 15 díes ningú s'imagina com ha tremolat l'edifica de mati a vespre. A la meva mare ja li vaig comentar aquesta possibilitat.

Ara m'han trucat de la Companyia d'Aigüës oferint-me arreglar el preu a 357,42€ (com si em fessin un favor). A veure qui ha pagat mai 60.000 ptas d'aigua, jo no, que fins ara en pagaba màxim 4.000.

deric ha dit...

Et recomano també que vagis a la OMIC, l'oficina del consumidor del teu ajuntament i que facin de mediadors amb consum de la Generalitat i que no pagueu, si la fuita és del carrer a l'entrada de l'edifici, no és culpa del teu fill, la seva responsabilitat va del seu comptador fins a dins de casa seva, el que passi del comptador cap al carrer no és el seu problema.
Hi ha més veïns a l'edifici? Els passa el mateix? Potser volen fer "l'agost" els de la companyia d'aigües.

rafael montserrat ha dit...

Cal aclarir alguns conceptes equivocats.

El fet es que tenim una avaria en la instal·lació d'aigua del pròpi edifici, que ha provocat un consumm molt important.
Aquesta antigua canonada, per complicar-ho mes, surt del edifici i passa un tram per la vorera i torna a entrar per anar al dipòsit del abonat.
El manteniment de les instal.lacions del edifici es responsabilitat de la propietat.

AMSA el que fa, en aquest cas, es avisar urgentment per evitar la continuitat de la fuita, i posteriorment rebaixa l'import del rebut, al no aplicar els increments de preu establerts, al considerar que l'exces de consum ha estat involuntari.
També està previst fracionar els pagaments d'acord amb l'abonat.
Aquest procediment s'aplica en tots els casos de fuita comprobada.

La responsabilitat del cost del consum, serà del abonat o del propietari, però en cap cas d'AMSA, i per tant, la resposta del 012 no es correcte, tal i com ens han confirmat quant han estat assabentats de tots els detalls.

creatiu ha dit...

Hola Deric, la fuita és just després del comptador però en un tram de carrer, tal com vaig expossar el 012 en dos ocasions (evident si tinc una factura com aquesta).

Fa una estona m'ha trucat el responsable d'Aigües de Mataró i hem tingut una llarga conversa. Com és normal, ell ha defensat la postura de la Companyia, cosa que comprenc perfectament.

El problema que veig a grans trets, es que hi ha hagut una gran descoordinació entre dues administracions com el 012 i la Companyia d'Aigües, i el perjudicat he estat jo que m'he sentit indefens. L'únic que veia es que tinc una factura enorme, que porto 1 dia i mitg sense aigua i ningú m'ajudava.

Tal com he exposat al Director de la Companyia d'Aigües, no entenc que en una ciutat on encara hi han tantes vivendes antigues, on hi viu tanta gent gran, no hi hagi cap servei propi d'urgències que proporcionin lampistes i paletes. Sobretot sabent que hi han tantes cases que tenen trams exteriors que requereixen de permissos de l'Ajuntament per tocar la borera.

A la meva escala la mitjana d'edat deu ser de 75 anys, imagineu demanar-li a una senyora d'aquesta edat que es busqui un paleta i un lampista, i que aguanti varis dies sense aigua.

Per altra banda, hi han masses punts obscurs, una instalació que es va conectar a una que no aguanta tanta pressió, obres a 5 metres de la porta durant mesos, uns pisos de protecció oficials que no tenen les canyeries com cal,... sigui com sigui no em quedaré de braços plegats.

Ara toca esperar que obrin d'una vegada i esbrinin el motiu de la fuita.

Albert de la Hoz ha dit...

Això de Mataró deixa a Marbella com poca cosa.

Joana ha dit...

Albert,
no és això company... no és això, aqui no hi ha polítics enmerdats.
He rebut explicacions de la companya, no m'han convençut, ho admeto.
Entenc que el consum s'ha fet i que si no paguem ho paga la resta de ciutadans, però vista la manera, no entenc que és tingui que pagar.
Ara hem començat el llarc camí d'intentar què ho pagui el seguro de l'edifici.
Per si de cas, he recomenat al meu fill que estalvií, lo més segur és que ningú accepti la responsabilitat i ell tingui que pagar, hagi consumit o no, sigui fallo de la instalació, del propietari, de qui sigui...
La "culpa" mai és de la companya.
En fi, gràcies a tots i totes, fins i tot a Rafael Montserrat que s'ha vist "obligat" a iniciarse al mon blocaire per "culpa" meva.
Us mantindré informats de com segueix el tema.