divendres, 14 de juliol del 2017

I aquests qui cony són?

Perdoneu, llegeixo a la premsa que uns anomenats "Assemblea Pagesa" han guanyat un recurs al TSJC contra la instal·lació del Corte Inglés a Mataró.
I jo em pregunto, a qui representen aquesta gent?, com poden anar en contra de la creació de mil llocs de treball a una ciutat castigada, i molt, per l'atur com és la nostra?.
Cal advertir que quan es va desmuntar Can Fàbregas, i es va traslladar per tornar a muntar quan acabés la botiga, cosa que, si no estic equivocada, va costar a l'ajuntament tres milions d'euros, vaig posar el crit al cel, tal com sona, i em va costar no poques enemistats entre els mal anomenats "meus", però encara m'indigna més que aquests "post revolucionaris" de la CUP i companyia, aquesta Assemblea Pagesa que vés a saber qui cony són, i si són de Mataró, si coneixen el teixit social i econòmic de la nostra ciutat, malmetin una oportunitat comercial per salvar una punyetera xemeneia que no dóna cap servei a la ciutat per un mal entés i absurd romànticisme que pretén que l'ajuntament mantingui edificis mal catalogats i que a l'hora de la realitat fan servir el quatre pijos progres del centre i poc més.
No estic, ni personalment, ni especialment, ni familiarment, interessada a què vingui, o no, aquesta marca a Mataró, però trobo que quatre "mal entesos historiadors" que busquen, senzillament, aplicar les seves antigalles mentals a una ciutat com la nostra, puguin guanyar una cosa així.
No hi ha cap dubte que s'han fet moltes coses malament, començant per guardar aquestes pedres sense cap sentit històric ni vàlid, per la meva ciutat, Si a una ciutat com Mataró, amb una història industrial del tèxtil, s'han de guardar totes les naus, xemeneies, etc... després no ens queixem que no hi hagi diners per arreglar voreres, beques mejador, etc...
Quina manera de fer el ridícul!
I aquí seguim, apetxugant amb males decisions, i pagant, i el segur és que ens quedem sense centre comercial i mira que no m'agraden gens, al Mataró Parc sols hi poso els peus quan no tinc més remei o vull anar al cinema, únic lloc de Mataró on pots veure estrenes, però punyetes, no podem viure al segle XIX.
Recordo la manifestació de "Salvem Can Fàbregas", PIJOS del centre de Mataró reclamant salvar un espai que realment no serveix de res.
Recony! si és que quan diuen que som capgrossos, ho diuen amb coneixement de causa!
No té un paper fàcil l’ajuntament… no pas.
Ho vaig escriure al 2009, al 2017 segueixo pensant el mateix!

(La foto: El solar de l'antiga fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt, on es vol ubicar un Corte Inglés Foto: Lluís Martínez)

2 comentaris:

Garbí24 ha dit...

es podria fer el que es vulgui sense tocar la xamaneia....el que passa és que sempre ens diuen una cosa i no sabem del cert qui cony remena els fils al darrera i quin interès hi té.
El que s'hauria de fer és arreglar-ho per construir-hi un centre comercial obert de petites botigues a disposició dels petits emprenedors i fuguir de les grans marques.
Un lloc d'oci, compres i passejades. Però es clar, no interessa a qui mana

Joan P. ( JAPS ) ha dit...

I preguntes qui son? Dons son ecologistes, pagesos de poltrona que fan servir productes químics per fer hortalisses... bé, el meu avi els anomenava pagesos il·lustrats, i afegia, que enreden més que cap.

No importa el nom d´una organització, el més important son els beneficis que resulten amb els seus moviments.

Això té mala peça al taler.