divendres, 18 de novembre del 2016

Sense ferir sensibilitats...

Fa uns dies, de fet fa mesos, observo una cosa que no se per quin motiu, em produeix una mica de molèstia, m'empipa, em cabreja i fins i tot, em mosqueja.Fins avui, malgrat que ho he vist ja bastants vegades, no he dit res. No li he volgut donar més importància que la que té, però noi.... ho he de manifestar. Això sí que hi tinc tot el dret, crec...

Diu la Viquipèdia:
-->
Propietat intel·lectual: La propietat intel·lectual és el dret inherent que es té sobre les obres fruit de l'enginy i la intel·ligència; siguin literàries, artístiques o científiques.Bé, la meva, de "propietat", la que darrerament gaudeixo, cerco, i em fa aturar sovint les meves caminades, són les fotos.

Ja fa temps que en sóc aficionada,sempre amb el mòbil preparat, ara faig pràctiques amb la càmera d'en Martí, una Canon, però qui sempre va amb mi és el mòbil, i reconec que fa bones fotos. Té bona càmera.

-->
Les fotos, no m'és tan important que siguin bones, com que em diguin a mi alguna cosa, que em transmetin, em facin sentir o em treguin un somriure quan les remiro.


Tinc debilitat pels capvespres al mar, al port de Mataró i també, diria que sobretot, pels núvols... m'encanten les formes i maneres, els colors reflectits a l'aigua... La gent que m'envolta ja s'ha acostumat a sentir la Joana dir: espera, espera! Vull fer una foto al cel.

Bé, la cosa, que em perdo jo sola, és que he pogut veure algunes persones que agafen les meves imatges i les fan servir, com si fossin seves, sense dir d'on les han agafat.
A veure, siguem seriosos, no sóc professional, no visc d'això, és una afició i punt però noi... jo, quan "prenc" un text, poesia, el que sigui, sempre nomeno de qui és. Per justícia, perquè la feina és d'una altra persona, per tant, com no he de dir d'on ve?
Ara, que imagino que alguna d'aquestes persones, gairebé segur, es donarà per al·ludida i es molestarà, li vull dir, sense acritud, jo faig les fotos, jo les descarrego i pujo a la xarxa, almenys, digues que no és teva no?
A l'Instagram això no passa doncs no les poden descarregar, però al Facebook sí, i estic a dos grups d'imatges, a part de les que poso al meu perfil, jo, que tinc poca gent al Facebook, gent de confiança i íntima, estic començant a pensar de deixar de posar fotos. Agafar les mateixes del Facebook i posar-les a l'Instagram, com a pròpies, doncs... no.
Si us plau, respectem-nos no?
-->
Apa, ja m'he desfogat!

                                                                           

7 comentaris:

Oliva ha dit...

FACEBOOK,ES UN MITJA,QUE A MI NO HAN MEREIX CAP CONFIANÇA,FES EL TRASPAS,LA PIRATERIA,AIXO TEU TAMBE ES PIRATERIA,NO FA GRAÇIA...

Garbí24 ha dit...

hi ha gent tant mandrosa que per no fer no tira ni les seves pròpies fotos, el que has de fer es quan veus algú que t'ho fa deixar-li dit en públic de qui són les fotos.

Joan P. ( JAPS ) ha dit...

Segur què no és poden protegir? Si és no, malament anem.

Conchi ha dit...

La veritat es que n’hi ha molta gent que fa això Joana, però com tu dius millor t’emportes las fotos a un altre lloc y pot deixar el Facebook sense ninguna. Tu fotos son mol bones, al menys t’haurien de demanar permís.

Petons.

Montse ha dit...

Jo, molts cops, he posat fotos al blog, que he baixat d'internet. Sempre que ha estat així, ho he dit "imatge baixada d'internet" i, de vegades, he buscat la pàgina d'on he baixat la imatge, i he remès la gent a que hi vagi, si vol sber d'on prové la foto. Reconec, però, que és una "feina" i hi ha molt d'espavilat que se la vol estalviar. Et recomano, si realment ets aficionada a fer fotos, que, d'alguna manera, a les teves fotos hi facis aparèixer l'autoria en algun raconet. No sé com es fa, però sé que es pot fer. Un petó, artista!

Anònim ha dit...

A mi no em miris, des de fa anys que totes les imatges del meu blog van enllaçades a la font.

zel ha dit...

Tens més raó que una santa. El problema rau en l honestedat de la gent
Petonassos