dijous, 6 de juny del 2013

Pinten “bastos”….



Llegeixo, del tot sorpresa, que si els nostres fills agafen una trompa, convertit en coma etílic, ens multaran a les mares, dic mares doncs és el meu cas, però també entren els que sigueu pares.
Ara, que en Martí comença a demanar sortit alguna nit, de moment no massa que te sols 16 anys, estic pensant establir per norma dir no.

A veure, jo li he parlat al meu fill, amb la confiança i proximitat que ens tenim, de tots els perills que li poden venir, del tabac, les drogues, l’alcohol, en fi, de tota la merda que corre per el món i del que malgrat jo l’avisi, no puc evitar que en una sortida ell i caigui a quatre grapes….

Si donat el cas, i malgrat la meva estupenda educació ell decideix fer aquesta bajanada, jo seré culpable?, de què?, de la seva inconsciència?, de les males companyies?, de la seva estupidesa per fer aquesta barbaritat?, jo?, que mai he begut ni m’he entrompat ni tan sols m’he posat “contenta”?. No la trobo una decisió justa.

Tots hem estat joves, i alguns cauen i d’altres no, en la beguda, en les drogues....

Quan veig algunes imatges de “botellones” no puc evitar pensar.. quina pena de jovent! I no em consola que no tinguin feina, que celebrin la fi dels estudis.. rés de rés! Qui beu, es perquè vol, i si és un inconscient, doncs que li facin fer serveis a la societat, acompanyar gent malalta de cirrosis, jo que sé!, però la multa ha de ser per mi que li he dit, explicat i ensenyat les conseqüències?.

He de reconèixer que com a mare, i davant les primeres sortides que fan els fills i filles, sempre he patit molt, sempre, abans de sortir els hi dic totes les recomanacions possibles però arriba un punt, el que surten per la porta, que ja no està a les teves mans, si no a les seves. I això s’ha d’acceptar, per molt que ens costi.

Aquest govern va a la deriva, cada nova llei, decisió, cada una d’elles, ens posen en pitjor lloc, amb les retallades ja ens tenen al límit, ara venen les multes per qualsevol cosa, per anar a una manifestació, per mirar els que es manifesten i ara, també, per el mam que els nostres fills beguin.

Increïble.
Martí, ni em demanis sortir fins els 18!

És clar que llavors, sense feina, sense diners per pagar la carrera que vols fer i sense futur, potser també em toca pagar la multa...  

6 comentaris:

Joan P. ( JAPS ) ha dit...

Res, esta clar, això serà un impost per recaudar més diners.. fins quant el poble dirà prou i sortirà en massa al carrer per el què calgui?

Anònim ha dit...

Quines coses! No en sabia res...

Relatus ha dit...

Ens tracten com si fóssim criatures en comptes d'adults. I si enxampen al fill d'un d'aquests, també pagaran?

Garbí24 ha dit...

D'allà on veuen quepoden recollir un euro hi foten cullerada......si tant es preocupen per nosaltres que no retallin en sanitat i es gastin més en ensenyameny i cultura.

Carles Dresaire i Gaudí ha dit...

Estic d'acord amb tu (i que no serveixi de precedent, jejeje), conyes a part, hauriem d'analitzar perquè beuen? com sempre "arreglarem" les conseqüències i no parlarem de les causes. Perquè no van multar als jugadors del barça per el penós espectacle al cel·lebrar la lliga? ja es poden anar fent campanyes de "prevenció" quan se la carreguen en un dia. El pitjor del "botellón" es que és l'objectiu, molt trist.

Josep ha dit...

Fa gairebé quatre anys que vaig escriure açò: http://descans.blogspot.com/2009/09/la-llei-del-menor-opinions-radicals.html